maandag 1 september 2008

Steampunk - design

Huh?? Soms lees je wat en de broek zit op de enkels. Steampunk. WTF! De NRC van vrijdag 29 augustus 2008. Het blijkt dat doorlezen soms echt de moeite loont. De illustraties maakten de keuze definitief.

Steampunk schijnt een stroming te zijn in design en muziek en zich uit in het mechanische geweld van de 19de eeuw. De stoommachine met digitale capaciteiten. "Steampunk grijpt terug op het tijdperk waarin technologie nog nieuw en romantisch was." Aardige zin, maar wel volkomen onjuist natuurlijk! Technologie is nog steeds nieuw, steeds weer, en ik weet zeker dat de mensen uit de 19de eeuw technologie op geen enkele manier met romantiek vereenzelfdigden. Dat doen de mensen die van Steampunk houden wel! Maar goed, ik snap wat de spreker met de zin bedoeld.

Het leidt tot producten waarbij ik mijn vingers bij aflik. Wie wil niet een keyboard zoals hieronder afgebeeld.
WauW!!

En bekijk het bijbehorende beeldscherm eens... echt, daar kan voor mijn gevoel geen Mac tegenop. Die komt er niet bij in de buurt!
Steampunk. Geweldig!
De Laptop:

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar dat doe ik niet.

Wie door wil gaan met genieten moet gaan kijken op de website van de maker: www.datamancer.net.
En je kunt ze gewoon bestellen...

[De afbeeldingen komen van de genoemde website]

4 opmerkingen:

Tom C zei

Aaaah, een geestesgenoot. Bedankt voor de link ;). Vooral die "The Nagy Magical-Movable-Type Pixello-Dynamotronic Computational Engine" vind ik om te smelten. Voor de liefhebbers kan ik zeker ook de stripreeks Hauteville House aanraden (uitgegeven bij Silvester).

Luud de Brouwer zei

Zo kom je nog eens wat over elkaar te weten! Het is echt heel bijzonder die steampunk. Helaas wat aan de prijzige kant.. :-)

Ik ga zeker achter de strips aan!

Unknown zei

Inderdaad erg mooi Duul!

Luud de Brouwer zei

@Edwin

Echte hebbedingen! Ook leuk voor in de bibliotheek... :-)