maandag 15 december 2008

Genealogische onmogelijkheid op muziek

Afgelopen zaterdagavond vierde ik mijn 50ste verjaardag. De broer van Lian, Ton, vormt samen met zijn vriend Ad een duo genaamd Ton & Tonnie. Zij maken liedjes met een knipoog en zingen die vol overgave, zichzelf begeleidend op gitaar en contrabas.

Het was een heel amusant intermezzo en natuurlijk moesten de aanwezige gasten meezingen. Dat deden ze eveneens met overgave. Een klassiek duel tussen de meisjes en de jongens. Door de laatste glansrijk gewonnen, maar dat kan ook niet anders met een gerenommeerde schreeuwlelijk in de gelederen!

In 2006 blogde ik al over een oorspronkelijk engelstalig lied dat een zeer gecompliceerde familieverhouding beschrijft. Ik ben er niet in geslaagd om een Nederlandstalige versie van het lied te vinden en dus vroeg ik aan Ton en Tonnie om het de muziek en de tekst aan de slag te gaan. De release van dit oude nummer in een nieuw jasje was eergisteren! Helaas niet live ten gehore gebracht, maar ik beschik nu wel over een digitale versie. Die wil ik graag delen met de rest van de wereld.
Aanvankelijk had ik de mp3 bij putfile.com online staan. Maar dat bestaat niet meer. Nu (2011) heb ik er maar een filmpje van gemaakt en op YouTube geplaatst. Voordeel is dat de tekst meteen zichtbaar is. Nadeel: nogal saai om naar te kijken :)

Ton & Tonnie hebben de muziek opnieuw gearrangeerd.
Mijn dank gaat uit naar Dolf Hell die de bladmuziek en tekst naar mij opstuurde.
Originele tekst en muziek van Dwight Latham en Moe Jaffe. De Nederlandse bewerking waar deze versie van afgeleid is komt van Max Tailleur en Theo Uden Masman.

3 opmerkingen:

Christian zei

Wat een geweldige tekst! :-)

Ik denk dat ik een en ander uit moet tekenen om het te begrijpen, als ik dan de tekening nog begrijp.

Euh, ik geloof het dus maar op je woord... haha!

Frits zei

Hallo,
ik krreeg een tip van Dolf Hell voor deze opname. Het is geweldig! Mag ik er op mijn blog over schrijven, en het nummer daar ook publiceren?
Ik mail de URL wel apart, als jullie dat willen, want dat wordt niet geaksepteerd in een reaktie.
Veel groeten,
f

Luud de Brouwer zei

@Frits
Natuurlijk mag je er over bloggen! Het staat niet voor niets online :-). En het nummer kun je daar ook publiceren.
Stuur de url maar via de e-mail!