zaterdag 6 december 2008

Sinterklaas!

Een oude Sint. Je ziet het aan de kleren... Hier staan mijn oma de Brouwer-Hovers en haar broer Toon Hovers naast de Sint.

6 December vroeg in de morgen naar beneden sluipen en kijken op de tafel... in de huiskamer... vlak voor de kolenkachel. Verder geen vragen stellen. Kijken wat er voor jou op tafel stond! Ik was het nakomertje dus mijn broer en zus hebben het spelletje jarenlang meegespeeld. En zo hoort het ook.

Nu is het nog steeds leuk. De pepernoten liggen wel heel vroeg in de winkel en hetzelfde geldt voor chocoladeletters. Ik beheers me altijd een aantal weken, maar ergens in oktober dan is de drang te sterk geworden en schaf ik én pepernoten én chocoladeletters aan. Wel puur hè. Niet dat slappe melkgedoe.

Sinterklaas moet blijven en daar heb ik geen Rita Verdonk of partijprogramma voor nodig. Daar zorg ik namelijk zelf voor!

Geen opmerkingen: