dinsdag 20 januari 2009

Spelletjes kopen

Gisteren heb ik iets gedaan wat ik mijn hele leven nog nooit gedaan heb: twee computerspellen gekocht. Op mijn oude dag! Hoe ouder hoe gekker...

Het gaat om Civilization IV en The Settlers - Rise of an Empire. Ze waren in de aanbieding en kosten samen 15 euro. Dan weet de lezer meteen dat het niet de nieuwste versies zijn :-)

Civilization II heb ik stukgespeeld, later ook samen met mijn zoon via het netwerk. Geweldig spel, enorm tijdrovend en menig nachtelijk uur zat ik voor mijn beeldscherm. Tot grote onvrede van mijn gade. Een wereld veroveren (of de ruimte) en als winnaar uit de strijd komen. Animaties waar de huidige generatie gamers waarschijnlijk de slappe lach van krijgt, maar ik vond het prachtig!
Nu eens kijken of dit ook wat is.

The Settlers is een prachtig spel. Ik heb II en III eerder gespeeld. Ik kon alleen al in vervoering raken van de poppetjes die mijn wereld in elkaar zetten. Prachtige animaties, en de veldslagen waren vaak legendarisch. Alle campagnes gedaan en uiteindelijk ook alles gewonnen. Online kon dit me niet boeien aangezien ik een hele slechte cheater ben, op het gebied van online gaming dan!
Deze plaat met een middeleeuwse stad op de achtergrond heeft me doen besluiten om dit spel als eerste te proberen en die stad te gaan bouwen!

Uit deze keuze blijkt ook meteen dat ik niet van de shooters of racers ben. Laat mij maar lekker puzzelen om een economie en macht op te bouwen, vallend en weer opstaan.
Kijken of me dat nu nog steeds zo kan boeien.

3 opmerkingen:

Christian zei

Ha! Mijn persoonlijke favo's! :-)

Ik heb beide spellen vanaf de eerste versies gespeeld en als ik er nu aan zou beginnen, zou ik weer uuuuuuren zoet zijn. En da's mijn probleem meteen.

Een andere topper (een graadje nieuwer dan de eerste Civilization): speel Colonization, koloniseer Amerika als de oranjebrigade en verklaar je daarna onafhankelijk van het moederland!

Het laatste is weer turn-based, terwijl The Settlers altijd real-time is geweest. Kon je lekker even naar de toilet gaan om vervolgens te zien dat je houtzagerij was afgebouwd en je kolenmijn in bedrijf... euh... of je kasteel in puin natuurlijk.

Ach en wee... Die goeie ouwe tijden... ;-)

Hmmm... Lijkt me iets voor op een vrije dag online te proberen! (Ik ben ook niet van het cheaten.)

Luud de Brouwer zei

Gisteren ben ik met The Settlers begonnen... wel wennen aan de nieuwe manier van bouwen en zo. Het bouwproces is iets minder gedetailleerd te volgen.
Gelukkig liep mijn laptop vast en kon ik het niet zo laat maken :-)
Ik moet me nog verder bekwamen, dat is duidelijk!
En samen een keer online spelen... Moet lukken!

Christian zei

Deal!