donderdag 26 maart 2009

Toe Jam - Fatboy Slim ft. David Byrne & Dizzee Rascal

Op zondagmorgen lees ik meestal de NRC van zaterdag op mijn gemak met een paar koppen koffie. Op de bank, meestal in gezelschap van onze poes Muis die of in de buurt ligt, of probeert ergens tussen krant en mijzelf een plekkie te vinden, of nieuwsgierig in de weg loopt.

Afgelopen zaterdag stond in de column Clip iets over tenenkaas: een nummer getiteld Toe Jam. Het is een samenwerkingsverband tussen meerdere artiesten en één van hen is David Byrne van Talking Heads. Toevallig vond ik de Talking Heads geweldig, met aparte muziek, beetje Afrikaans soms, ritmisch aanstekelijk en een voorman, David Byrne dus, die op zijn minst merkwaardig was. Een buitenbeentje. Daar val ik dan weer op. En een vrouwelijke bassist. Ook bijzonder.

De column beschreef een clip met blote, dansende mensen. Dan is mijn aandacht meteen getrokken natuurlijk! Het grappige is dat die mensen weliswaar bloot zijn maar dat hun intieme delen, naar goede Amerikaanse traditie, afgedekt zijn door een balkje. Met die balkjes zijn de makers aan het spelen gegaan en dat is prettig gestoord en humoristisch gedaan en levert leuke beelden op. Het nummer op zich is niet zo bijzonder, hoewel het typische stemgeluid het wel heel herkenbaar maakt. Het klinkt wel heel prettig.
Samen met het filmpje toch bijna 4 minuten aangenaam verpozen!

Geen opmerkingen: