maandag 7 december 2009

Flairck - acoustisch genot

Enkele weken geleden kwam ik terecht via een verwijzing vanuit de Archief 2.0 community op de website nostalgie.net.
In de lijst met "historische video's stond ook een item over Flairck. Ik weet nog heel goed dat deze band nieuw was en hun muziek sprak me meteen aan. De combinatie van acoustische instrumenten, wat een klassieke klank had in het elektrische tijdperk waarin ik opgroeide, en snelle moderne muziek deed me wat. Misschien omdat ik al de liefde voor de dwarsfluit had opgepakt. De folky klanken hebben ook altijd een aparte plek in mijn hart gehad. Dus het is hinken op allerlei gedachten.

Wat me steeds weer verbaast, en dat al sinds 1979 dus, is dat ik nooit aan die drang heb toegegeven. Nooit een lp of cd gekocht, nooit een optreden bijgewoond en zelfs nooit een track gedownload. En steeds wanneer ik het hoor, ben ik geïntrigeerd.
Ik moet er toch eens werk van maken, hoewel het Flairck van nu niet meer het Flairck van toen is.

Sommige dingen brengen me blijkbaar niet (genoeg) in beweging. Ik heb er nu tenminste een blogpost van gemaakt.

De opname hieronder komt uit het programma Voor de Vuist Weg van Willem Duys. Daar keken mijn ouders toen steevast naar en aangezien er maar 1 TV in huis was, en geen enkele computer, keek ik mee. :-)

Geen opmerkingen: