maandag 18 januari 2010

Peter de Wit - Sigmund weet wel raad met de feestdagen

Dit boek kreeg ik kado op mijn verjaardag.
Een boek met een strip die volgens mij dagelijks verschijnt in de Volkskrant: Sigmund. Met vette knipoog naar de bekende Freud.
Ik lees de Volkskrant nooit, maar hoor van mensen die dat wel doen wel eens wat over deze strip. Met name de burka-dames met de Dirk-tassen figureren vaak in de strip. Ongetwijfeld leuk, maar dit themaboek deed me verrassend weinig. En ik houd echt wel van humor en strips! Ik heb geglimlacht, toegegeven, maar ik was niet onder de indruk. Geen loopactie naar de winkel om andere boeken in deze serie te pakken te krijgen.
Misschien is het ook een kwestie van wennen. Een reel per dag is ook makkelijker te verstouwen en laat je vooral wennen aan de running gags die dit soort strips bevatten. Dat miste ik allemaal!

Desondanks is het voor fans ongetwijfeld een aanrader! En een goed bedsitebook, een paar pagina's per keer is voor een bedlezer als ik handig!

2 opmerkingen:

Astrid zei

@Luud
Smaken verschillen inderdaad: ik ben helemaal fan van Sigmund, al jaren lang (Volkskrantlezer). De stips zijn vaak zo ontzettend raak en humoristisch dat ik ze regelmatig uitknip en ophang. Vooral de strips over 'typische' vrouwendingen vind ik geweldig (en herkenbaar)!

Luud de Brouwer zei

@Astrid
Ik weet het... Een vriend van me kan er ook altijd smakelijk over vertellen, maar dit boekje kon me echt niet genoeg boeien.