woensdag 7 april 2010

Complimentjes ontvangen #ugul10

Bij U Game U Learn liepen een drietal dames rond waarvan de bedoeling mij niet geheel duidelijk was. Ik sprak op een gegeven moment BiebLies die het wel wist en zei dat het ging om het uitdelen van complimentjes. Zij ging dat wel even voor mij regelen.
Met het schaamrood op de kaken (wat kan ik slecht tegen positieve aandacht!) stond ik voor het meisje terwijl zij mij doordringend aankeek en wat op een papiertje krabbelde.
BiebLies garandeerde mij dat ik er mee thuis kon komen, met de uitkomst van dat staren en schrijven.

Dit kreeg ik in handen:
Leuke Luud,
je bent een daadkrachtige man en je weet wat je wil. Weet je hoe aantrekkelijk dat is?
Je bent heel charmant en ik zie wijsheid in die schitterende blauwe ogen.
Liefs.


De ontvangst van dit compliment thuis was niet onverdeeld enthousiast. Maar ook niet negatief. Het verhaal werd hoofdschuddend en fronsend aangehoord.
Leuk initiatief van de organisatoren van U Game U Learn. Dat wel!

Dank je Bieblies :)

[foto van Geert vd Boogaard]

5 opmerkingen:

Christian zei

Ik had ook nog zo'n complimentje in m'n portefeuille zitten - moest er ineens weer aan denken.

Allemaal een maand te laat, want blijkbaar was het op 1 maart nationale complimentendag. Op de coachingskalender vond ik nog deze link, over hoe complimentjes je organisatie vooruit kunnen helpen.

Er zit meer achter complimentjes, dan we soms denken...

Luud de Brouwer zei

@Christian
Ik vond het dan ook een goed initiatief, een positieve impuls. Maar ik ben slecht in het incasseren van complimentjes. Gelukkig gebeurt dat dan ook niet te vaak :)

Christian zei

@Luud: Hier nog zo eentje. Ik kan er trouwens ook niet goed mee omgaan als mooie vrouwen me glimlachend voor langere tijd aanstaren en tegelijkertijd iets op een briefje schrijven. Ook dat gebeurt niet al te vaak overigens...

marlies zei

Ha "daadkrachtige charmeur", die mooie UGUL-dames zijn blijkbaar niet de enigen die goed zijn in het vak 'overdrijven';-)
Een kleine nuancering: Bieblies werd 's ochtends om half 10 al 'overvallen' door zo'n mooie dame en wist daarom wat hun bijdrage was aan Ugame Ulearn, dat in het teken stond van User Experience. Met een kleine wenk naar een van de dames stond zij in jouw blauwe kijkers te staren...

Maar hartstikke leuk dat je met ons deelt hoe het thuisfront reageerde op je compliment. Enne... ik ben benieuwd of je deze experience - nu je weet hoe het voelt om complimentjes te krijgen - ook gaat 'uitdelen'. (Of deed je dat al?)

Luud de Brouwer zei

@Christian
Nee, bij mij gelukkig ook niet. Maar... wel leuk, complimentjes!

@m@rlies
Ik zie me voorlopig nog niet met papiertjes en pen rondlopen om daarmee complimentjes uit te delen.
Ik vind wel dat je er niet genoeg van kunt geven, complimentjes. Volgens mij is er bij mij nog wel verbetering mogelijk op dat gebied.
Ik heb je hint begrepen. Wanneer zien we elkaar weer? ;)