maandag 26 juli 2010

24/7

Eergisteren liep ik met B. over de kermis. Een van onze jaarlijkse uitstapjes als we tenminste in Nederland zijn. De Tilburgse Kermis is da bomb, maar ik blijf er niet voor thuis. A. moest werken en kon niet meelopen deze keer.
Het was heerlijk weer, aan het eind van de middag, de zon scheen maar het was niet te warm. Een gezellige drukte, je kon behoorlijk doorlopen en bij de attracties hoefden de mensen niet te lang te wachten voordat hun rit begon. Ideale situatie als je kermisbezoeker en kermisexploitant bent. Een volledige doorsnede van Tilburgers en andere kermisliefhebbers loopt er rond. Je kijkt er je ogen uit. Kleurrijk en sfeervol. In alle opzichten.

B. en ik doen meestal een paar van dezelfde dingen. Ik ben niet van het hard ronddraaien en gevaarlijke capriolen, dus in de attracties zie je me niet. Gokken, dat kost te veel tijd (en geld). Een behendigheidsspelletje (met een gokelement er altijd in, het is tenslotte kermis) daar gaan we voor. Elke jaar opnieuw naar "knallen met die ballen". Euro ball, waar je telkens 10 ballen mag wegschieten in gaten met verschillende waarden. Punten verzamelen die resulteren in plastic fiches die leiden naar de prijzenkast van ongekende prullaria. Dat is kermis!

Als tweede natuurlijk schieten met het geweer. Deze keer niet op foto's, maar ik op roosjes op gipsen pijpjes en B. op sterretjes. De roosjes gaan steevast mee voor L. en B. koos opnieuw wat prullaria uit.
Sinds vorig jaar, toen het hem extreem goed afging, wil hij ook met de handboog aan de slag. Met zes pijlen schieten op vier ballonnen. Vorig jaar kwam hij daarvan terug met een enorme pluche tijger, deze keer schoot hij de eerste twee pijlen raak. Ik verdenk de exploitant er van dat die enkele van de ballonnen had gevuld met een soort rotte eieren gas. Het begon ineens enorm te stinken. Vervolgens schoot B. de resterende vier pijlen mis. Denk ik te slecht of werkt deze exploitant echt zo? Wat doet het er ook toe. Zonder prijs verder lopen deze keer.

Maar waarom ik dit nou eigenlijk op schrijf: B. keek op zijn telefoon en zei toen: Pap, weet je, het is vandaag 24/7. Ik vond um grappig.

2 opmerkingen:

Christian zei

Je maakt wat mee op zo'n lange dag! ;-)

Luud de Brouwer zei

@Christian
Som moet je er bij zijn :)