maandag 25 oktober 2010

Hypnose – Lars Kepler

Deze keer een Zweedse thrillerschrijver met een Finse hoofdrolspeler, dus nu heb ik heel Scandinavië gehad deze vakantie. Een flinke pil ook deze keer van meer dan 500 pagina's. Het boek is wel goed geschreven dus het leest lekker weg. Ik ben er een dag zoet mee geweest, maar dat zegt meer over mijn leessnelheid dan wat anders.

De titel is aardig gekozen en uiteindelijk is alles terug te voeren op een serie hypnoses van wat jaren voor de gebeurtenissen in dit boek. Ik vond het spannend en soms beangstigend van inhoud, en dat zegt wel wat gezien de hoeveelheid thrillers die ik de laatste dagen tot me heb genomen. Spannend verhaal, eigenlijk zijn het er twee en het aardige is wel dat verhaallijn 1 eigenlijk redelijk abrupt is afgelopen en opgelost terwijl verhaallijn 2 die pas in de loop van het boek begint de spanning overneemt en het verhaal ten einde voert. In alle eerlijkheid vond ik verhaallijn 1 spannender van opzet en idee en die is dus niet, wat mij betreft, tot in den treure uitgewerkt. Jammer eigenlijk.

Desalniettemin krijgt dit boek van mij een dikke voldoende.

Geen opmerkingen: