maandag 15 augustus 2011

James Patterson & Maxine Paetro – Zevende hemel

Ons huisje in de Toscaanse heuvels bij Radda in Chianti wordt al jaren gedurende vele weken bevolkt door Nederlanders. Dat resulteerde in een stapel achtergelaten of vergeten boeken en tijdschriften. Wie herkent dat niet als huurder van een huisje in het buitenland.

Ondanks het feit dat we een grote stapel boeken én een e-reader die bomvol staat hadden meegenomen naar Italië heb ik toch als eerste een boek van deze stapel gelezen. De overige titels waren voor een aanzienlijk deel al eerder door mij gelezen dus die hoefde ik niet nog een keer. Het boek heb ik in 1 ruk uitgelezen. Niet alleen omdat ik graag wilde weten hoe het afliep, maar ook omdat het bestaat uit hoofdstukken van maximaal 3 pagina's. Dan ben ik nogal snel geneigd om de volgende paar pagina's ook te gaan lezen en voor je het weet is te boek uit. Er zijn twee verhaallijnen te onderscheiden, dat wil zeggen, twee recherchegevallen, één ontvoering van enkele maanden geleden en een serie brandstichtingen die door het verhaal heen plaatsvinden.

Natuurlijk is er ook sprake van de onvermijdelijke persoonlijke gebeurtenissen in dit boek waarvan sexuele spanning de boventoon voert. Overigens niet storend, maar voor mij maakte dat het verhaal niet beter of interssanter. Het waren de pagina's die je rustig heel snel kon doorlezen. Niets nieuws onder de zon. James Patterson is volgens de achterflap, hoe verrassend, een gerenommeerd schrijver van vele succesvolle thrillers. Dit boek is er eentje uit de serie “The women's murder club”. Er komen vier vrouwen in voor die verschillende beroepen hebben, maar vriendinnen zijn en elkaar regelmatig in weekends verhalen vertellen over de voorvallen uit hun dagelijks leven. Een soort van Sex and the City in thrillervorm.

Helaas kon dit boek mij niet bekoren. Het is vlot te lezen, goed te volgen, er is geen sprake van verrassende wendingen en het bleek achteraf ( ;-) )ook redelijk voorspelbaar. Leuk niemandalletje. Ik raad iedereen aan om vooral andere boeken te gaan lezen dan die van James Patterson.

Geen opmerkingen: