donderdag 5 mei 2016

Opgespeld protest - buttons voor fietsen

Ik heb lange tijd zonder rijbewijs een goed leven gehad. Als het nodig was waren er mensen in de omgeving die mij gemotoriseerd naar andere plaatsen konden brengen en voor het overige deed ik alles op de fiets. Echt anti-auto ben ik nooit geweest. Het was me heel lang het geld niet waard om een rijbewijs te halen en een auto aan te schaffen. Dat leidde wel tot steun van de fiets. Tilburg was vroeg met het fietspadenplan waardoor je als fietser iets makkelijk de stad kon doorkruisen. Volg het rode lint!


Nadat de Algemene Nederlandsche Wielrijders Bond een organisatie werd die zich vooral op auto's richtte was de komst van de Echte Nederlandse Fietsers Bond een goede zet die steun verdiende.


Nog steeds geldt dat binnen de stad de fiets een veel geschikter vervoermiddel is dan auto, brommer/scooter of zelfs een bus. Vooral voor het milieu. Minder auto's kan het fietsen in de stad een stukje gezonder maken. Uitlaatgassen in je gezicht blijft altijd en eeuwig bijzonder onaangenaam.

Eerdere blogposts in deze serie "Opgespeld protest":
1 - (Aktie)buttons tegen/voor van alles
2 - buttons tegen apartheid
3 - buttons voor dierenwelzijn en gezond voedsel
4 - buttons voor de vrede

Geen opmerkingen: